BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 27, 2009

Wo Ai Ni Allah


Ada sedikit butiran jernih yang bergenang, ketika menghabiskan ayat-ayat terakhir di dalam buku Wo Ai Ni Allah, karya Vanny Chrisma W. Kisah Amei Chan dalam misinya mencari Tuhan begitu tragis dan konflik. Menginsafi diri sendiri, walaupun sudah dilahirkan dalam keluarga Islam, namun kadangkala seakan masih lagi memburu ‘pencarian Tuhan’.

Buku ini merupakan bacaan spiritual yang cukup hebat di saat manusia akhir-akhir dunia ini semakin melupakan sang Pencipta yang telah menciptakan keluasan kebaikan kepada hambaNya.

Ketika saya merasakan hati saya dekat kepada Allah, rupa-rupanya jiwa saya sangat jauh dari Allah. Kenal Allah tak seperti kita mengenal sahabat manusia yang lain, haiwan dan tumbuh-tumbuhan. Kerna Pencipta sudah pasti berbeza dengan ciptaanNya.

Buku ini baru sahaja keluar di pasaran dan saya telah membelinya di saat hati saya tergerak untuk ke kedai buku. Pembelian yang sangat berbaloi.

Selepas saya ‘bertemu’ dengan ESQ 165, kini saya bertemu pula dengan ‘Wo Ai Ni Allah’. Saya yakin kedua pertemuan ini atas rahmat dan kasih sayangNya kepada hambaNya. Wo Ai Ni Allah…

1 comments:

miszati said...

alhamdulillah.
baru je habes bace buku ni.
best sgt.
bnyk sgt pengajaran.rase mcm diri ni sgt kerdil.