BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, July 19, 2009

Man U takkan beri peluang malam ini...

1. Pertama sekali tahniah kepada pasukan Pilihan Malaysia kerana berjaya mengurangkan perbezaan gol ketika menentang pasukan Manchester United Sabtu lepas, malahan mampu untuk membolos gawang MU menerusi 2 gol dari Amri Yahya.
2. Jika dilihat pada perlawanan malam itu, benteng pertahanan Man U tampak rapuh dengan ketiadaan Djemadja Vidic yang cedera, walaupun dibarisi oleh Rio Ferdinand dan Jonny Evans.
3. Kemudian dilihat juga pemain Man U 'tidak bersungguh' dalam permainan kelmarin, sambil barisan pertahanan hanya bermain 'sambil lewa', memandangkan ini hanya merupakan perlawanan persahabatan dan tidak mahu pemain mereka terdedah dengan risiko kecederaan.
4. Saya juga yakin ada di kalangan pemain Malaysia yang bermain juga merupakan peminat Man U maka tidaklah mustahil sekiranya mereka mampu membaca kelemahan dan kekuatan para pemain Man U. Pemain Malaysia pula siapa yang kenal? Amri Yahya juga mengaku yang beliau sudah kenal dengan sikap penjaga gol Man U, Van De Saar yang suka keluar di luar petak penalti lantas memanfaatkan peluang untuk gol pertama Malaysia.
5. Namun pujian juga harus diberikan barisan K Rajagopal yang berjaya 'memberi saingan' pada perlawanan kelmarin, tetapi saya yakin Man U tidak akan beri peluang kepada pemain Malaysia malam ini.
6. Saya amat yakin bahawa Alex Ferguson akan mencatur taktik perlawanan yang lebih baik sehingga sanggup menolak tawaran dari Australia untuk mengadakan perlawanan persahabatan, berikutan pembatalan ke Indonesia.

Sekian.

0 comments: