BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 19, 2010

Musuh Rahsia


Sejak berlakunya serangan pihak tentera Israel terhadap misi bantuan ke gaza, kapal Mavi Marmara, serta penahanan kedua bagi kapal Rachel Corrie seluruh dunia begitu teruja mengutuk dan mengadakan bantahan di sana-sini bagi menyatakan kebencian dan kemarahan terhadap Israel. Di negara kita sendiri bantahan juga dibuat oleh kebanyakan NGO Islam dan juga komponen parti-parti politik, sama ada dibuat secara 'ikhlas' mahupun sengaja mencari publisiti.Soal ikhlas atau tidak sebenarnya boleh dilihat oleh masyarakat bagi mereka yang memiliki mata hati.

Disebalik sejumlah manusia yang menyatakan simpati dan juga bantahan terhadap serangan tentera Israel itu, ada juga manusia yang agak 'racist' langsung tidak mahu ambil tahu. Bahkan di'kutuk' pula sekumpulan sukarelawan tersebut. Mahu cari pasal katanya memandangkan ramai yang akan bersetuju bahawa kita sebagai umat Islam tidak mampu berbuat apa-apa melainkan bantahan di sana sini.

berkesinambungan kepada isu ini sebenarnya, ada sebuah buku yang saya kira baru diterbitkan pada awal tahun ini. Saya pada awalnya tidak menyangka bahawa kandungan buku ini berkisar sejarah Kaum bernama Zionis ini termasuklah pendedahan taktik dan konspirasi keamanan yang berleluasa di seluruh dunia. Antara rahsia yang didedahkan ialah pakatan Amerika dan Britain di timur tengah,realiti protokol Zionis dan paling menarik penulis mengupas hikmah yang boleh diteladani oleh semua umat manusia bagi menentang musuh untuk keamanan sejagat ini.

Dengan harga yang mampu untuk dimiliki (bawah RM20 je..) sangat amat disarankan dibaca dan difahami berkenaan sebuah perkongsian dan hasil kajian oleh Rosli Harun seorang penulis dan berpengalaman merantau di tanah arab.

Pulau Indah, Klang
2109hrs

2 comments:

Brilliant Marjan said...

Salam..

Apa kabar lani? duduk klang ke? lama tak dengar cerita dah..

~buku yang menarik

NORAZLINDA AMIN said...

hilang sudah habuk di blog ni..