BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 6, 2009

Lontaran Ke Hadapan


Masih teringat lagi kata-kata seorang penceramah motivasi suatu ketika dahulu di Pulau Pinang, "Lontaran batu ini akan jauh lebih kuat sekiranya kita meletakkan sasaran yang lebih jauh, pasti berbeza kudratnya jika dilontar ke jarak yang lebih dekat."
Beliau yang lebih suka untuk dipanggil Pak Leh berucap di hadapan kira-kira 20 perserta Kem Motivasi anjuran Nisa' dengan penuh bersemangat. Kagum seketika kau melihat Pak Leh ini sehingga aku terlupa yang dia sudah berumur hampir 50an. Semangat juangnya cukup kuat, tersembunyi disebalik kurus tubuhnya. Beliau cukup dikenali dikalangan aktivis-aktivis PAS serata Pulau Pinang.
Begitulah juga keadaannya dengan visi dan misi kita. Sekiranya jauh misi yang kita sasarkan, pasti usaha yang kita lontarkan juga lebih besar. Bagaimana sekiranya misi hidup kita ala-ala kadar sahaja, pasti lontaran perjalanan hidup kita biasa-biasa juga.
Pernah tak anda rasa hidup ini 'kosong', membosankan dan tak tenteram?Mari kita sama-sama check misi hidup kita. Ingati semula kalimah yang kita lafazkan sekurangnya 5 kali sehari?

bersambung...

0 comments: