BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, November 16, 2008

Semalam...

Ahad : 16 Nov 2008

10.28am
mula bertolak ke Sg Petani dari USM (CG)
11.45am
tiba di Tol Sg Dua baru perasan tertinggal CD minus one di bilik Pa'an, lalu berpatah balik ke USM
12.15pm
tiba ke rumah pengantin (dr Ali; pensyarah PPIP)
12.30pm
mula persembahan (1. jalinan 2.Demi cinta suci 3. kalimah cinta), tiba-tiba mikrofon Pa'an tidak berfungsi, mikrofon saya pula slow. Dengan sedikit gementar, kami berhenti seketika untuk membaiki keadaan.
1.11pm
kami sambung semula persembahan dengan lagu seterusnya (4. kasihmu amanahku 5.Setanggi Syurga 6.Sentuhanmu), alhamdulillah kali ni mikrofon kami benar-benar mantop
1.15pm
mula mengisi makanan ke dalam perut. tapi xboleh makan banyak-banyak sebab petang ni nak singgah Radix FC.
1.30pm
mula beransur pulang-ucap terima kasih kepada pengantin-melayani 'peminat' untuk tawaran show akan datang.pelik.ramai yang puji walhal pada pendengaran kami tidaklah sebaik mana- perlantikan terus Ustazah Nawal sebagai pengurus kumpulan Rifqi.
2.30pm
berhenti berehat di rumah Ustazah Nawal-solat-melelapkan mata
3.19pm
saat yang ditunggu-tunggu, ke RFC. dari luar nampak best, alhamdulillah kat dalam pun best juga.ayam( rasanya boleh tahan,rasa enak yang tersendiri), coselaw(alamak, kurengla..sayur tak segar), kentang putar(ada rasa cengkih, cengkudu..organik la katakan)
4.00pm
mula beransur pulang ke USM-sesat sebentar(ada la dalam 15 minit)
7.00pm
tiba di rumah. Tiba-tiba "Farid, male ni jange lupo deh,pukul 8.nati bawok raket, ana nak gi sg nibong metta". Che Lie bersuara memperingatkan. Ya, baru teringat malam ini depa main badminton. aduh, letih banget ni.
8.00pm
dalam keadaan lemah longlai, paksa juga badan untuk bermain. Tak sangka, menang mudah. 15-0, 15-1, 15-2, 15-6, 15-13.last game kalah juga.9-15
10.00pm
singgah sebentar ke Gelugor-pekena Sirap Bandung
10.30pm
sampai di luar pintu,try buka pintu tiba-tiba tak boleh buka.setelah hampir 1 jam mencuba, termasuk cubaan untuk memasuki rumah dari tingkap yang berketinggian kira-kira 30 meter, akhirnya terpaksa menelefon bomba. Bomba pun tergelak besar. Macamana boleh jadi macam ni
12.29am
dengan 2 kali tendangan oleh bro bomba itu, akhirnya pintu berjaya dipecahkan. kami pun masuk ke rumah dengan badan yang cukup letih dan penat. Usai mandi dan solat Isya', saya pun melelapkan mata.

Sekian, pengalaman yang sedikit unik. ada suka, duka, sedih, marah, dan geram. Diadunkan dalam ramuan kehidupan ini sebagai didikan (tarbiyyah) untuk menghasilkan ramuan kehidupan yang cukup indah.

1 comments:

ihsan said...

aduhai farid.. indah sungguh hidup mu.. semoga hidup semakin bahagia..salam aidiladha.. Maaf silap dan salah..