BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 6, 2009

Saat Untuk Berhijrah: MELAKA here we come!


Setelah hampir 4 tahun bermuqim di Pulau Pinang, mungkin sudah sampai masanya untuk kembali semula ke tanah kelahiran. Semuanya tidak pernah aku atur, melainkan hanya menuruti segala percaturan yang semestinya dari Tuhan Pencipta Manusia. Aku tidak pernah terpikir untuk ke sini kira-kira 4 tahun lalu, dan kira-kira sebulan dua yang lepas juga aku tidak menjangkakan bahawa aku akan kembali..keluar dari sebuah pulau yang aku kira banyak meninggalkan cerita-cerita drama kehidupan, boleh jadi lebih hebat dari drama Samarinda atau Keliwon di telivisyen kita. Tatkala aku meninggalkan jambatan Pulau Pinang. jiwaku dapat merasakan bahawa aku akan 'meninggalkan beban' di sini, yang pasti memberikan kelegaan yang teramat sangat. namun bukanlah satu kegembiraan apabila 'beban yang lain' sudah tersedia ke tempat yang bakal duduki nanti, Melaka. Walaupun jarak bandar Melaka dengan kampung halaman hanyalah mengambil masa kira-kira sejam lebih, lebih kurang jarak Penang ke Kulim, namun Melaka agak asing bagiku. Permulaan cerita nanti pasti serupa, aku perlu mencari teman baru. yang mungkin tidak sama dengan teman di RC sekarang.mencari keselesaan baru, pasti tidak sama dengan keselesaan di RC dan Century Park mahupun Desasiswa Tekun..opss..pasti lebih baik dari Bilik Bilal..:-0..

Ntah apa-apa ntah..mungkin apa yang aku ingin sebutkan disini ialah sebenarnya aku sedih untuk tinggalkan sahabt2sahabt RC. Tak mungkin untuk dikurnia sahabat seperti mereka selepas ini.

0 comments: