BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 12, 2009

Dari Melaka ke Bangi

Kita hanya mampu merancang, namun Allah yang menentukan segalanya. Itupun jika masih mampu untuk merancang, jika kita gagal merancang maka hanya kegagalan yang akan menjadi jawapan. Kegagalan itu jua merupakan jalan keluar yang diatur Allah agar hambanya tersedar. Terus menerus berusaha, pasti Allah akan bersama-sama kita. Jauh sekali untuk 'menganiaya' kita dengan jalan keluar yang ntah apa-apa. Maha Suci Allah dari sifat zalim.

Alhamdulillah akhirnya temuduga di sebuah syarikat penerbitan buku KarnaDya Solutions menghasilkan kejayaan. Diterima sebagai Koordinator Penerbitan, bagi menguruskan hal-hal berkaitan penerbitan, mengurus manuskrip, menentukan konsep buku dan lain-lain lagi. Selang sehari selepas menerima panggilan penerimaan, keesokannya pula menerima panggilan dari syarikat buku PTS Sdn Bhd, untuk ditemuduga. Impian untuk membina kerjaya di PTS pernah dipertimbangkan sewaktu menuntut di IPT kerana sangat seronok 'bergelumang' dengan buku. Opss, tapi tak termasuk buku-buku Teknologi Kertas, mahupun nota-nota kuliah Dr Rozman. Ini berkenaan buku-buku inspirasi, yang tersusun banyak di rak buku aku di rumah. Setelah ber'istikharah' selama sehari, akhirnya memutuskan untuk ke KarnaDya dan me'reject' tawaran dari PTS. Sayang sekali namun apakan daya. Mereka hanya terlewat 1 hari.

KarnaDya terletak di Bandar baru Bangi, mujur ada sahabat di Bangi, boleh menumpang seketika di rumahnya. Siapa lagi kalau bukan bro Yusri 'Bilal', tak disangkan abg Zamri menjadi jiran. Wah, ini boleh buat Irfan Re-United...

0 comments: